Vegan before 6

ImageMark Bittman is food journalist bij The New York Times. Professioneel eter, dat lijkt me wel wat. Alleen heb je dan ook de discipline nodig om tussen de jobs door je naar de gym te begeven. In mijn hoofd ben ik er van overtuigd dat ik die discipline vast en zeker zou hebben. De praktijk leerde Bittman evengoed wat anders. Hij had al snel kilo’s overgewicht en begon overdag veganistisch te eten, terwijl hij ’s avonds gewoon zijn job deed.

Daar hoort uiteraard een boek bij. Spijtig van de onnoemlijksaaie lay-out op het eerste zicht.

Ikzelf heb net een overvol bord op. Varkenshaasje met bospaddestoelen-roomsaus. Wederhelft zet dezer dagen steeds de pot op tafel (en hoe!). Dag in dag uit diëten is dus geen optie voor mij, sporten evenmin. Ik denk dat ik dit maar een keer probeer dan, voor de doorsnee werkmens is dit best een haalbare kaart. As long as there’s chocolate…

Geef een reactie

