Virgin Mary

Zon zon zon! Na al die sneeuw word ik al vrolijk bij een paar straaltjes. Vooral als die straaltjes dan net mijn set komen oplichten.

Slaatjes hadden we al, nu de lente nog inluiden met sapjes. Ik hou best wel van tomatensap maar het smaakt soms zo artificieel. Dan maar zelf een paar tomaten in een sapje draaien. Met een sapcentrifuge krijg je een aangenamer resultaat – geen vliesjes die tegen je gehemelte kleven e.d. – maar helaas moet ik het stellen met een staafmixer. Voor de liefhebbers, voeg een scheutje wodka toe en je hebt een Bloody Mary.

Schermafbeelding 2013-03-17 om 17.55.58

Mijn recept:

4 tomaten
sap van 1 citroen
1 rode paprika (steeltje en zaadlijsten verwijderd)
2 tl tomatenconcentraat
1 selderstengel
een kneepje harissa
flink snuifje zout
1 tl suiker

Snij de groenten in grove stukjes en pureer met een staafmixer. Voeg de andere ingrediënten toe en pureer verder. Zet weg in de koelkast. Indien gewenst voeg wodka toe. Opdienen met een selderstengeltje of een roosje peterselie.

Geef een reactie

