Macarons met peer en chocolade

Ik kreeg voor kerst 10 kilo kookboeken cadeau. Dat schept verwachtingen natuurlijk. Er zitten pareltjes tussen, waaronder een compleet boek gewijd aan de franse delicatesse: macarons. Ze zouden in Parijs aan 150€/kg geprijsd staan. Belachelijk, als je het kookboek moet geloven althans. Want volgens het recept zijn ze al klaar in 1u45min.

Vier uur later had ik eindelijk mijn macarons. Neem dat en de hoeveelheid amandelpoeder dat in de koekjes wordt gedraaid en je begrijpt het prijzig zijn wel. Doe daar nog een schepje toerisme en hautain Parisien bovenop, et voila…

Maar ter zake. De macarons, ze zijn héérlijk. Zwaar, dat wel. Maar ze zijn het waard. Vermoedelijk maak ik volgende keer een dubbele portie verdeeld onder meerdere smaken. Want ik heb zo een vermoeden dat de reservaties hiervoor nogal vlotjes gaan lopen.

macarons by eveline boone

Geef een reactie

