Creatief met seitan

Als ik naar de Bioplanet ga en allerlei dingen zie die ik niet ken, dan moet ik ze hebben. Zo ligt er nu al twee maand lang een blok seitan in de koelkast. Gelukkig vervalt dat niet zo snel want een recept vinden met seitan waar je je ook iets lekkers bij kan voorstellen is niet zo evident.

De inspiratie komt van Cuisine Ouverte, een heerlijk vegetarisch restaurant in Gent waar ik een veggie vol-au-vent bestelde. Dat was zo lekker dat ik het zelf ook eens wou proberen. Helaas waren de recepten online wederom schaars dus is het maar wat anders geworden:

Gepaneerde seitan met graanmosterdsaus en knolselderpuree. Het recept kan je vinden op de site van Donderdag Veggiedag. Op de foto zal het er wellicht een tikje anders uitzien aangezien ik de helft van het natte mengsel bij het droge mengsel heb gedaan, in plaats van de helft van het droge mengsel bij het natte mengsel. Bijgevolg moest ik ook een ei aan ‘het natte mengsel’ toevoegen omdat het goedje niet aan de seitan wou blijven kleven.

Al bij al is het toch bijzonder lekker uitgedraaid. Ik heb er ook nog champignons bij geserveerd omdat het mij anders maar een kleffe boel leek. Zelfs Wederhelft heeft met smaak zijn bord leeggegeten, ondanks zijn principiële weerstand tegen alles wat er artificieel en blubberig uitziet.

seitan_evelineboone

Dit is overigens mijn eerste foodfoto met flitslicht genomen. Ziet er behoorlijk ‘dag’ uit, niet?

Een Reactie op “Creatief met seitan

  1. Pingback: Nummer 20: het seitan-experiment, deel 1 | Ma vie en vert·

Geef een reactie

