“Paddestoelenstoep”

Het is geen tikfout. Het komt letterlijk uit het boek VEG, mijn nieuwste aanwinst. Terwijl Wederhelft dit weekend in de winkel vlijtig tussen de CD’s zat te snuisteren, stond ik onbeslist te wezen tussen de kookboeken. Het mooiste boek kon ik ook al niet kiezen (ze zagen er alledrie geweldig uit), dus is het besluit ienemienemutte-gewijs genomen.

Er is gekozen voor een ruw, ongestreken papier, waardoor alles er veel natuurlijker uitziet – belangrijk natuurlijk als je een vegetarisch kookboek op de markt brengt. Alleen die fluogele kleur van de titel in combinatie van de lak zal iets minder zijn voor het milieu maar goed, het is zo leuk om over te wrijven. De typografie is speels opgevat en het stempelen-met-aardappelen tot een hoger niveau getild.

Wil je meer weten over het literaire aspect van het boek, breng dan ook een bezoekje aan De lezende forens.

De recepten zijn al van een heel ander kaliber dan die uit mijn eerste veggiekookboekje: Vegetarische keuken van Terry Jeavons.  Met dat niveau van complexiteit lokte ik Wederhelft uit zijn – in CD’s opgetrokken – kasteeltje, de keuken in. De eerste keuze werd een rijke soep met ballen. Bloemballen. Maar wel lekker.

Alleen jammer van dat drukfoutje…

3 Reacties op ““Paddestoelenstoep”

  1. Fijn kookboek he! Ik vind je foto van je soep nog bijna mooier dan in het boek! Ik heb het drukfoutje nog niet gevonden (plaatje doet het niet), bedankt voor je link!

    Lieke

  2. Pingback: Linzenbolognaise | French Beans·

Geef een reactie

